Work in NL, Zwolnienie z pracy w przypadku choroby
W Holandii pracodawca zazwyczaj nie może zwolnić pracownika z powodu choroby. Jest to dozwolone dopiero po 2 latach choroby. W tym czasie musisz spróbować wrócić do pracy. Czasami pracodawca może zwolnić pracownika wcześniej.
Zwolnienie z pracy w przypadku choroby a umowa agencyjna
Zachorowałeś podczas trwania umowy o pracę tymczasową z klauzulą o tymczasowym charakterze zatrudnienia ? W takim przypadku umowa może zostać natychmiast rozwiązana. Zazwyczaj nie masz wtedy prawa do wynagrodzenia od agencji pracy tymczasowej.
W takim przypadku często można ubiegać się o zasiłek chorobowy z UWV. Zawsze natychmiast zgłaszaj chorobę zarówno w agencji pracy tymczasowej, jak i w firmie, w której pracujesz. W ten sposób wszyscy wiedzą, co się dzieje, a Ty unikniesz problemów z zasiłkiem.
Ochrona bez klauzuli o tymczasowym charakterze zatrudnienia
W umowie o pracę tymczasową nie ma klauzuli o tymczasowym charakterze zatrudnienia (klauzuli agencyjnej)? Wówczas nadal jesteś zatrudniony, nawet w przypadku choroby. Agencja pracy tymczasowej musi wypłacać wynagrodzenie tak długo, jak trwa umowa.
Nie wiesz, czy Twoja umowa agencyjna jest objęta Układem Zbiorowym Pracy - CAO ? Skontaktuj się ze Stichting Naleving CAO voor Uitzendkrachten (SNCU) lub Juridisch Loket .
2026-10-05 · CC0, unless stated otherwise ·
źródło Burgerlijk Wetboek Boek 7, Artikel 670 (deel 1 van 5)
1. De werkgever kan niet opzeggen gedurende de tijd dat de werknemer ongeschikt is tot het verrichten van zijn arbeid wegens ziekte, tenzij de ongeschiktheid: a. ten minste twee jaren heeft geduurd, dan wel zes weken voor de werknemer die de in artikel 7, onderdeel a, van de Algemene Ouderdomswet bedoelde leeftijd heeft bereikt, of b. een aanvang heeft genomen nadat een verzoek om toestemming als bedoeld in artikel 671a door het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen of door de commissie, bedoeld in artikel 671a, lid 2, is ontvangen. Indien de ongeschiktheid wegens ziekte een aanvang heeft genomen voor de datum waarop de werknemer de in onderdeel a bedoelde leeftijd heeft bereikt, geldt vanaf die datum de in dat onderdeel genoemde termijn van zes weken, voor zover het totale tijdvak gedurende welke de werkgever niet kan opzeggen niet meer bedraagt dan twee jaren.
CC0 1.0, Basis Wetten Bestand, KOOP ·
źródło Wybrane automatycznie z tekstów urzędowych, to nie porada. Rozstrzyga holenderski tekst ustawy.