Aangifte inkomstenbelasting
Dit zijn de officiele teksten die de hub bij dit onderwerp kiest, woord voor woord, met de bron. De hub schrijft geen eigen antwoord.
Rijksoverheid.nl, Met welke belastingzaken krijg ik als zzp’er te maken? Aangifte inkomstenbelasting zzp’er
Dan moet u de winst uit uw onderneming in uw aangifte inkomstenbelasting vermelden.
versie 2026-09-22 · gelezen 2026-10-04 · CC0 1.0 ·
bron Algemene wet inzake rijksbelastingen, Artikel 7a
Artikel 7 is van overeenkomstige toepassing op gegevens, bescheiden en andere gegevensdragers waarvan de kennisneming van belang kan zijn voor de vaststelling van de beschikkingen, bedoeld in artikel 9.4a, eerste lid, onderdelen a en b, van de Wet inkomstenbelasting 2001.
versie 2026-10-01 · gelezen 2026-10-08 · CC0 1.0, Basis Wetten Bestand, KOOP ·
bron RVO, Energie-investeringsaftrek (EIA) aanvragen U past EIA toe in uw belastingaangifte
Dan verwerkt u die in uw aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. De Belastingdienst stelt de aanslag vast en kan de EIA accepteren of (gedeeltelijk) afwijzen.
versie 2026-09-03 · gelezen 2026-10-04 · hergebruik toegestaan, open data van RVO ·
bron Algemene wet inzake rijksbelastingen, Artikel 30fc
4. Geen belastingrente wordt in rekening gebracht ingeval de aanslag inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting is vastgesteld overeenkomstig een ingediende aangifte die is ontvangen voor de eerste dag van de vijfde, onderscheidenlijk zesde, maand na afloop van het tijdvak waarover de belasting wordt geheven.
versie 2026-10-01 · gelezen 2026-10-08 · CC0 1.0, Basis Wetten Bestand, KOOP ·
bron RVO, Veelgestelde vragen MIA\Vamil Hoeveel subsidie krijg ik op mijn voertuig?
Dat kan tot 1 jaar (vennootschapsbelasting) of 3 jaar (inkomstenbelasting) terug. Of tot 9 jaar vooruit. Met onze rekentool berekent u zelf wat het geschatte belastingvoordeel voor uw investering is.
versie 2026-09-03 · gelezen 2026-10-04 · hergebruik toegestaan, open data van RVO ·
bron Algemene wet inzake rijksbelastingen, Artikel 30f
4. Geen belastingrente wordt in rekening gebracht ingeval de voorlopige aanslag inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting is vastgesteld overeenkomstig een op de door de inspecteur aangegeven wijze ingediend verzoek dat is ontvangen voor de eerste dag van de vijfde maand of overeenkomstig een ingediende aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting die is ontvangen voor de eerste dag van de vijfde, onderscheidenlijk zesde, maand na afloop van het tijdvak waarover de belasting wordt geheven.
versie 2026-10-01 · gelezen 2026-10-08 · CC0 1.0, Basis Wetten Bestand, KOOP ·
bron Waar het geregeld wordt
Stel uw eigen vraag over dit onderwerpAutomatisch gekozen passages uit officiele teksten, geen advies en geen eigen antwoord van de hub. De Nederlandse wettekst is leidend.
Zoektermen: aangifte inkomstenbelasting. Teksten van wetten.overheid.nl, overheid en uitvoeringsorganisaties, met de licentie bij elke bron.